මම පොඩි කාලේ සෑහෙන්නම පොත් කියවපු කෙනෙක්. ඒකට අපේ ගෙදර පරිසරයත් සෑහෙන්න බලපෑවා. ඒ කියන්නේ අපේ ගෙදර හුඟක් පොත් තිබුනා. අපිට ඕනි පොතක් කියවන්න ගෙදරින් නිදහස දීලත් තිබුනා. හරි කැටයම මෙතනින් ඉවරයි. දැන් මාතෘකාවට.

කොහොම හරි දැන් අවුරුදු ගණනක ඉඳලාම කියවීම කියන එක අමතක වෙලාම ගියා. උදේට රස්සාවට, හවස ගෙදර  ආවම පොඩි අය එක්ක ජීවිතයක් නේ. ඉතින් කොහෙද කියවන්න වෙලාවක්. එහෙම තමයි මටත් කලින් හිතුනේ.

ඒකත් අහඹු සිදුවීමක්. මම දවසක් වාහනේ හෝදන්න පොඩි ජොයින්ට් එකකට ගියා. දැන් ඉතින් වැඩේ ඉවර වෙනකන් එතන බලන් ඉන්නත් කම්මැලියි. වට පිට බලනකොට පොඩි පොට් එකක් දැක්කා. ඔලුව දාලා බලනකොට පොඩි ගමේ පුස්තකාලයක්. ගිහින් පත්තරේ බලන ගමන් හිටපු අන්කල් මාමා එක්ක පොඩි කතාවක් දැම්මා. අන්තිමට එතනින් ආවේ සාමාජික ගාස්තුත් ගෙවලා (රු. 250/=යි )පොත් දෙකකුත් උස්සගෙන. මට එකයි, ලොකු කොලූට එකයි. ඊට පස්සේ ඉතින් ඒක ආයෙත් පුරුද්දක් කර ගන්න පුලුවන් උනා. 

අපරාදේ කියන්න බෑ දැන් මට පොත් කියවන්න වෙලාව තියෙනවා. ඇත්තම කිව්වොත් පොත් තියෙනකොට පොත් කියවන්න වෙලාව හදාගන්න පුලුවන්. මෙහෙමයි, පොඩ්ඩෝ නිදාගන්නකම් මම බලනවා. දැන් මම ජාලේට එන්නේත් පැයක් දෙකක් පොතක් බලලා.

දැන් හිතෙනවා අර පොත් බලපු නැති කාලේ අපරාදේ නිකම්ම ගෙවුනා නේද කියලා. අනිත් එක තමයි පොත් සල්ලි දීලා ගන්නවාට වඩා පුස්තකාලේකින් ගන්න එක ලේසියි හා ලාබයි. අපි සමහර වෙලාවට සල්ලි දීල කවදාවත් ගනී කියලා හිතන්න බැරි හොඳ පොත් හම්බවෙනවා.

ඒ වගේ පොතක් අද කියවලා ඉවර කරා. Freedom at Midnight පොතේ සිංහල පරිවර්තනය “මැදියම් රැයේ විමුක්තිය”. සුපිරි පොතක්. ඒක ලියවෙලා තියෙන්නේ ඉන්දීය නිදහස් සටන ගැන, විශේෂයෙන් ම මහත්මා ගාන්ධි කියන අති විශිෂ්ඨ මානව හිතවාදියා වටා. පුළුවන්නම් හොයාගෙන කියවන්න.

Mahathma Gandhi

“බ්‍රිතාන්‍ය ජාතියම පුදුමයට පත්කරමින් බ්‍රිතාන්‍ය අධිරාජයා පිරි නැමූ තේ පැන් සංග්‍රහයක් භුක්ති විඳීම සඳහා සිය අමුඩයෙන් හා සෙරෙප්පු යුගලයකින් සැරසුනු ගාන්ධි බකිංහැම් මාලිගයට ගියේය. රජු හමුවට යද්දී ඔහු හැඳ සිටි ඇඳුම ප්‍රමාණවත් දැයි පසු අවස්ථාවක නිළධාරීන් ඔහුගෙන් විමසූ විට ගාන්ධි සිනා මුසු මුහුණින් කීවේ <රජතුමා අපි දෙන්නාටම සෑහෙන්න ඇඳගෙන   හිටියා> කියා ය. ”

ඉතින් මට කියන්න තියෙන්නේ ඔබ දැනට කියවීම අත්හැර නම් ඉන්නේ, ආයෙත් පටන් ගන්න. ප්‍රථිපල හොඳ බවට අත්දුටුවයි, ප්‍රත්‍යක්ෂයි.

